onsdag 10 oktober 2007

Utvilad

Hejsan. Nu har jag vaknat upp efter mina två veckor i koma som följde den fanatstiska kräftisen.
Kexet och jag har i helgen målat om hallen till en bronsguldig härlighet som bara utstrålar värme och kärlek. Jag som inte alls tycker om detta med att greja med hemmet tycker att resultatet blev riktigt bra ändå.
Men det är en liten hake med den nya fina hallen, den skanar möbler. Ha Ha Ha.
Vi åkte runt i diverse möbelvaruhus i södra Stockholm och skulle införskaffa nya hallmöbler, men den gubben gick inte. Hatthyllan på Ikea fanns inte, byrån och mattan kommer först om två veckor, så hallen kommer att stå tom i två veckor, den ekar nästan lite spökhuslikt när den är tom på möbler, undrar om det spökar? Kanske lilla spöket Laban, vem vet.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kexet?????? haha, trevligt smeknamn hon har fått ;-)
Kanske äntligen hemma nästa för dig???
Kram marina

Maria sa...

Hahaha, värme och kärlek? Så fint beskrivet. Särskilt med tanke på att vi kallade färgen för bajs när vi målade...

Marina jag vet inte varför jag heter kexet, jag tycker fru skulle låta bättre :)

Jocke sa...

Hon kallas ju för kexet för att hon är så söööt och så finns det ju faktiskt kex som heter som hon, MARIA-KEX ;-) (marie-kex, jag vet, men nästan.)