tisdag 8 januari 2008

6,96 gånger mer effektiv......

Enligt en egenhändigt utförd undersökning är min sambo 6,96 gånger mer effektiv än mig.
Jag vet inte hur jag ska ställa mig till denna nyfunna information.
Men om jag leker lite med tanken att detta gäller arbetslivet är det ganska roligt.

T ex. Om man aplicerar detta på min årsarbetstid. Maria kommer enligt denna teori att arbeta ca 7 år under samma period som jag arbetar 1 år, fast det i verkligheten bara gått ett år.

Och hon undrar varför hon känner sig stressad när hon jobbar....

3 kommentarer:

Maria sa...

Eh, que?? Hur har du gjort denna undersökning? Skulle vara kul att veta... Om man räknar så borde jag ha jobbat i nästan 100år redan så det är nog som du säger, inte konstigt att jag är lite stressad... KRAM min älskling:)

Thomas sa...

Hej J !

Ojojoj... en sådan undersökning skulle jag aldrig våga göra... än mindre skriva om den så öppet ;-)

Men ska jag tro på vad M skriver i sin blogg... så kommer både du och hon... att ha massor att göra framöver...

Lycka till med "du-vet-vad" och ha en bra kväll !

Varma hälsningar, Tierra

P.S. Och du... vi killar måste hålla ihop det vet du väl... inte ge tjejerna för stort övertag ;-)

Anonym sa...

Hehehe, statistik är alltid spännande ;-)