tisdag 29 januari 2008

Don`t belive the hype!

Har jag gått på hypen......
Det finns en liten poporkester som heter Hot Chip.
Alla så kallade kreddiga popkritiker och andra lösa media människor har hyllat dessa popmusiker till ouppnåliga höjder. De har nyligen kommit med sitt tredje album och deras senaste singel "Get ready for the floor" är riktigt bra, kanske till och med lysande. Jag har tidigare tyckt att Hot Chip har varit medelmåttor inom sin gengre, det finns roligare alternativ till musikalisk njutning enligt mig. Men i och med den senaste signeln som jag då uppenbarligen tycker om, har jag gått på hypen? Eller är det andra mekanismer som styr det?
Är det möjligt att överkonsumtion av positiva texter av ett fenomen kan få en att ändra åsikt utan att man kritiskt och medvetet gör valet.......

1 kommentar:

Maria sa...

Har du slagit i skallen eftersom det kom 3 inlägg samma dag??? Hoppas du fortsätter så:)Angående Hot Chip så har jag aldrig hört talas om dem, men du kanske kan hjälpa mig??

Kram från mig som älskar dig i massor!!!!!